Studiereis 2017 Italië

14 februari 2017 - Firenze, Italië

14 februari 2017

Om 7:30 uur gaat de wekker in Mestre. Want we vertrekken om 9:30 uur naar Firenze. Wat natuurlijk wel een paar uurtjes rijden is maar het zeker wel waard is.

We laten het mooie Venetië achter ons en vertrekken naar Firenze. Waar we dan om 13:30 uur aankomen en meteen inchecken in ons hotel. Hotel Donatello in Firenze midden in de stad.

Nadat we zijn ingecheckt vertrekken we meteen met z'n alle om de stadswandeling te gaan maken door deze stad.

Als eerste lopen we langs de mooie Dom van Firenze, deze is echt gigantisch en op dit zelfde plein liggen ook de Doopkapel en De Loggia del Bigallo.

Na dit mooie plein vertrekken we naar Piazza della Signoria. Hierna gaan we dan eindelijk naar het beroemde Ponte Vecchio! Dit is de mooiste brug met mooie winkeltjes die ik ooit heb gezien.

Na deze mooie wandeling gaan we lekker pasta eten in een van de gezellige kleine straatjes, voordat we moeten verzamelen om 19:00 uur om de stadswandeling te maken voor een mooie panorama by night.

Na deze wandeling vertrekken we weer terug naar het hotel, en zetten we onze reis morgen voort naar Rome waar we 2 nachten gaan verblijven.